RAHSIA DAN KEAJAIBAN CINTA ALLAH S.W.T.

Assalamualaikum....asiff..lama dah tak update blog..ana sibuk di sekolah..lagipun dah nak exam..ok..kli ni,ana ingn brkongsi dengn antum tentang buku2 yang besz besz di pasaran sekarng...li tazkir diri dan jiwa kita...dalam meraih cinta sejati dan hakiki....buku first adalah buku ni....






Dr. Abdullah Aidh Al-Qarni
 


ha..tajuk dia Rahsia dan keajaiban cinta Allah...ditulis oleh Dr. Abdullah Aidh Al-Qarni...berkisarkan tentang cinta kepada Allah...
Bercinta dengan Allah memerlukan hati yang khusyuk.Kerana ynag dicintai bukannya makhluk,tetapi zat yang agung,sukar untuk dirakam oleh fikiran dan perasaan.Namun rasa cinta dan mencintai ALLAH itu adalah tuntutan yang dapat membolehkan manusia mencapai kehidupan yang sempurnadi atas muka bumi dan kebahagiaan yang hakiki di akhirat nanti.Melalui buku ini,beliau memberi panduan dan bimbingan cara mana yang wajar kita lakukan untuk meraih segugus cinta dari Allah di dalam kehidupan yang seadanya ini.
Apabila rasa cinta kepada Allah telah meresapi diri,barulah dapat kita menikmati kemanisan iman dan kelazatan beribadah.nanti allah akn singkapkan pula rahsia selama ini menghijab hati untuk melihat keagungan untuk manusia di maya ini.Sudahkah kita bersedia untuk pengorbanan yang besar ini?Tanyalah hati dan iman sebagai syarat untuk menemui Allah.S.W.T.

*Alhamdulillah..terima kasih kepada kak naqibah,murabbiah ana,k amirah anuar kerana mengizinkan ana pinjam buku ini darinya..moga Allah mmbalasnya...jom kita pakat2 baca..besz2..

Comments