strive!

strive!
Tidak akan berganjak kaki anak Adam pada hari kiamat sehingga dia disoal empat perkara, iaitu; tentang usianya, pada apa dihabiskannya, tentang masa mudanya untuk apa telah dipergunakannya, tentang hartanya dari mana diperoleh dan ke mana telah dibelanjakannya dan tentang ilmunya apa yang telah diamalkannya.” (riwayat al-Tirmizi)

Thursday, 28 July 2011

dArUL QuRaN...

ASSalamulaikUM...slam keatas ikhwah skalian...post kali ni lbih byk mncritkn tntg prkmbngn diri sndiri..maaf ya tak sempat nak update bhn ilmiah...mga mndapat faedah..

perjlanan hidup byk mmtgkan pemikirn kita...alhamdulillah...perpndhn aku dri mmy mmbrikan seribu hikmah yg tak prnh aku trfikir pun ktika di mmy dulu..rasa sedih dulu talah diubati...mudah2an dgn itu,iman aku dpt brtmbh dgn mykini segala ketetpan ALLAH adalah yg terbaik buat hamabNya walau ianya kita benci...krna ALLAH sgt myayangi kita...btapa cintaNya ALLAH pada kita..lbih dri ibu mncntai seorang anknya...



IMPIANKU...keinginnku selepas spm...mudah-mudahan Allah makbul...trkejut juga aku..beberpa mggu yang lps...dpt PLKN....p tu memang nak...tapi,aku takut....s0,keputusn stakat ni adalah STAM atwpun DQ...doakn ana ya sidg pmbca yang dsnjungi...Dq untuk persijilan tg0k result trial...trial SPM lgi 2 mggu...tlong doa bersma2 ana...mdah2an betch kmi dpt buat yg terbaik untuk islam...

blik rumah ni....agk mnydihkan...sebb aku dapt thu ayh saudaraku yang ku panggil ayah telah pun pergi mengadap ilahi...lps tu...ayah kndg aku plak masuk wad....atuk aku tak berapa sihat...tuk aku plak nak opprte mata...mak aku macam keletihan...huh...suasana yang sgguh mmilukn..nmun,ALHAMDULILLAH...ALLAH bgi kekuatan...ramai lagi yang lebih bermasalah dri aku...yang perlu dbntu...

buka bab ramadhan plak...lagi bbrapa hari lgi..nk masuk bulan puasa dah...yeye....mudah2an kita dapt mnfaatnya....persedian yang rapi sgt dperlukn dlm mnghadpinya agar kita dpt mnmpuhinya dgn smpurna...antranya adalah taubat...lpas tu latihan untuk Hilangkn tabiat buruk...sbgai contohnya bgun lewat...kita kna buat latihan untuk bgun awal...agar kita dapt bngun tahjjud...dn bersahur...d0a sangat mustjab ktika itu...

perjlanan hidup byk mmtgkan pemikirn kita...alhamdulillah...perpndhn aku dri mmy mmbrikan seribu hikmah yg tak prnh aku trfikir pun ktika di mmy dulu..rasa sedih dulu talah diubati...mudah2an dgn itu,iman aku dpt brtmbh dgn mykini segala ketetpan ALLAH adalah yg terbaik buat hamabNya walau ianya kita benci...krna ALLAH sgt myayangi kita...btapa cintaNya ALLAH pada kita..lbih dri ibu mncntai seorang anknya...

akhir klam...an ingin memohon kemaafan kepda sesiapa yang prnah trasa hati dgn an...sama ada perilaku ana ataw ucapan an...mudah2an kita semua sntiasa dibwh pmpinn ALLAH...ana ingin memohon kmaafan jga krna tdak dapt update blog selalu krna trlalu sibuk...mga dirahmati ALLAH selallu...
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK...
1.Telah hampir datangnya kepada manusia hari perhitungan amalnya sedang mereka dalam kelalaian, tidak hiraukan persediaan baginya.

2.Tidak datang kepada mereka itu sebarang peringatan yang diturunkan dari Tuhan mereka lepas satu: satu, melainkan mereka memasang telinga mendengarnya sambil mereka mempermain-mainkannya -
~al-anbiya~

Thursday, 28 July 2011

dArUL QuRaN...

ASSalamulaikUM...slam keatas ikhwah skalian...post kali ni lbih byk mncritkn tntg prkmbngn diri sndiri..maaf ya tak sempat nak update bhn ilmiah...mga mndapat faedah..

perjlanan hidup byk mmtgkan pemikirn kita...alhamdulillah...perpndhn aku dri mmy mmbrikan seribu hikmah yg tak prnh aku trfikir pun ktika di mmy dulu..rasa sedih dulu talah diubati...mudah2an dgn itu,iman aku dpt brtmbh dgn mykini segala ketetpan ALLAH adalah yg terbaik buat hamabNya walau ianya kita benci...krna ALLAH sgt myayangi kita...btapa cintaNya ALLAH pada kita..lbih dri ibu mncntai seorang anknya...



IMPIANKU...keinginnku selepas spm...mudah-mudahan Allah makbul...trkejut juga aku..beberpa mggu yang lps...dpt PLKN....p tu memang nak...tapi,aku takut....s0,keputusn stakat ni adalah STAM atwpun DQ...doakn ana ya sidg pmbca yang dsnjungi...Dq untuk persijilan tg0k result trial...trial SPM lgi 2 mggu...tlong doa bersma2 ana...mdah2an betch kmi dpt buat yg terbaik untuk islam...

blik rumah ni....agk mnydihkan...sebb aku dapt thu ayh saudaraku yang ku panggil ayah telah pun pergi mengadap ilahi...lps tu...ayah kndg aku plak masuk wad....atuk aku tak berapa sihat...tuk aku plak nak opprte mata...mak aku macam keletihan...huh...suasana yang sgguh mmilukn..nmun,ALHAMDULILLAH...ALLAH bgi kekuatan...ramai lagi yang lebih bermasalah dri aku...yang perlu dbntu...

buka bab ramadhan plak...lagi bbrapa hari lgi..nk masuk bulan puasa dah...yeye....mudah2an kita dapt mnfaatnya....persedian yang rapi sgt dperlukn dlm mnghadpinya agar kita dpt mnmpuhinya dgn smpurna...antranya adalah taubat...lpas tu latihan untuk Hilangkn tabiat buruk...sbgai contohnya bgun lewat...kita kna buat latihan untuk bgun awal...agar kita dapt bngun tahjjud...dn bersahur...d0a sangat mustjab ktika itu...

perjlanan hidup byk mmtgkan pemikirn kita...alhamdulillah...perpndhn aku dri mmy mmbrikan seribu hikmah yg tak prnh aku trfikir pun ktika di mmy dulu..rasa sedih dulu talah diubati...mudah2an dgn itu,iman aku dpt brtmbh dgn mykini segala ketetpan ALLAH adalah yg terbaik buat hamabNya walau ianya kita benci...krna ALLAH sgt myayangi kita...btapa cintaNya ALLAH pada kita..lbih dri ibu mncntai seorang anknya...

akhir klam...an ingin memohon kemaafan kepda sesiapa yang prnah trasa hati dgn an...sama ada perilaku ana ataw ucapan an...mudah2an kita semua sntiasa dibwh pmpinn ALLAH...ana ingin memohon kmaafan jga krna tdak dapt update blog selalu krna trlalu sibuk...mga dirahmati ALLAH selallu...
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK...