YA GHAFUR..

Hari ini..
aku mendapat satu yang baru lagi...
satu kesedaran yang mnjemput keinsafan,kesedhan,penyesalan di segenap qalbuku..
namun,syaitan tetap dengan kerjanya..
membuat ku keliru dengan permainan minda..
mana stu benar mana satu dusta...

Di bahu ini..
tergantung seribu amanah yang terlalu berat untuk ku pikulnya...
tidak ada sesiapa yang bisa memberiku kekuatan.....selain NYA..
Dia yang ku damba sebenar benar iman dan taqwa..
jatuh cinta kepada para pencintaNYA membuat aku ingin sekali cuba mendekatiNYA...

namun..aku jatuh lagi...aku tewas lagi..
nafsu tetap menguasai diri...
ku perlu kuat..ALLAH menyukai mukmin yang kuat..
kuatkan dirimu..wahai hati dan jiwa...
bangunlah kembali...


Wahai ALLAH..
akan ku teruskan bermujahadah..
dalam mencari dan mengenal TUHANKU...
ALLAH,
tetap memberiku petunjuk dan bimbingan walau hati gelap..
kerana dosa yang bergelumang..
aku harus bertaubat..
harus kembali pada TUHANKU...
PENCIPTA YANG MAHA AGONG...

Aku rindu padaNYA..
rindu lagi untuk merasai saat manis bersamaNYA...
Mungkinkah ALLAH ingin menerimaku....?
YA Ghafur..ampunkanlah..

Comments