DiArI sEoRaNg MuSLImAh...

BISMILAHIRAHMANIRRAHIM...

Ya Haiyyu Ya Qaiyyum...
Di malam yang dingin ini,aku ingin mengadu kepadaMu,
kepada siapa lagi ingin aku luahkan perasaan ini selain Engkau yang memiliki jiwa ini.

Sesungguhnya tudaklah terhitung syukurku kepadaMu dengan nikmat yang melimpah ruah yang Engkau berikan..Aku bersyukur dijadikan sebagai seorang wanita yang padanya punya keindahan dan kelembutan.

Namun,menjaga nikmat wanita ini amatlah berat bagiku.Sesungguhnya tiadalah day aku melainkan dengan rahmatMu.

Ya Rabbi...

Amatlah berat bagiku untuk memikul beban perintahMu..
Aku "terpaksa" melabuhkan tudungku,tatkala yang lainnya "menggayakan" dengan berbagai2 cara pakaian yang mendtngkn murkaMu.

Aku "terpaksa" memakai baju yang menyembunyikan perhiasan tubuhku,tatkala yang lainnya "menayangkan" kepada kaum Adam sebagai santapan.

Aku "terpaksa" menjaga hubunganku dengan lelaki yang bukan muhrim dari segi percakapan dan tingkahlaku,tatkala ynag lainnya bergurau senda,bersentuhan,bagaikan tiada lagi maruah dan harga diri...

Ya Rahman...

Sesungguhnya aku berasa sungguh asing sekali apabila aku menjalankan perintahMu.Mereka mencemuh aku dan memandang rendah kepadaku.Lalu,aku teringatkan pesanMu:

Akan tiba suatu masa pada manusia,dimana orang yang bersabar di antara mereka dalam memegang agamanya,ibarat orang yang menggengam bara api."(Hr. Tarmizi)

Aku menangis setiap kali mengenangkan peristiwa ini.Tetapi kini aku sedar,bahawa apa yang aku harapkan hanyalah cinta agungMu dan moga aku bertemu Rasulullah dalam keadaan aku menjadi diantara ummatnya yang taat di syurgaMu yang penuh dengan nikmat...

TEMPAT: DI TIKAR SEJADAH KAMARKU
MASA:KETIKA MEREKA LAIN SEDANG TIDUR
TARIKH:1 RAMADHAN 1431

~ Moga diari kita wahai akhawati mahbub seperti ini...ayuh kita teguhkan iman,mantapkan taqwa,mudah2an mujahadah kita istiqamah di jalanNya...

Comments