JIHAD ATAU "JIHAD"?

Namanya ialah Imad Hasan Ibrahim Aqal, salah seorang pejuang jihad yang digeruni kuffar. Dia ialah seorang 'top terrorist' di America. Mengapa?

Imad berasal dari Mukhayamm Jabaliya dan juga ahli Kata'ib Al-Qassam. Dari kecil, beliau ditanam dengan semangat jihad oleh ayahnya, Hasan Ibrahim Aqal. Semasa Intifadah, beliau bersama rakan-rakan beliau melastik dan membaling batu terhadap tentera Israel. Beliau teringin belajar dalam bidang perubatan setelah taman sekolah menengah namun beliau ditangkap bersama abangnya oleh tentera Israel kerana terlibat dalam gerakan Hamas. Setelah
dibebaskan pada 1990, beliau masih berpegang dengan matlamat jihad dan syahidnya.

Kenapa beliau terlau digeruni oleh Israel?

Imad, seorang pejuang jihad telah menyertai beberapa operasi dalam memerangi tentera Israel. Dalam operasi-operasi tersebut, beliau telah membunuh ramai tentera Israel sehingga Beliau terlalu ditakuti oleh mereka. Haha...baru seorang lelaki yang berpegang kuat dengan janji Allah sudah tentera Israel takut. Imad seorang yang licik dan cerdik. Kelicikannya dalam membunuh tentera Israel sampai kepada pihak atasan dan kerajaan Israel.Perdana Menteri, Yitshak Rabin menggesa Imad keluar dari Palestin dengan baik dan tuduhan atas segala kelakuannya terhadap Israel dilepaskan. Apa kata Imad? "Sesungguhnya Rabin tidak dapat mengubah pendirianku untuk yang telah berikrar menempah maut".

Dia kembali ke Gaza untuk tentang Yahudi. 25 Nov 1992,dia dapat tembak seorang Yahudi di pintu Hayyu Syeikh Ridhuan. Sebulan kemudian, beliau dapat bunuh tiga orang tentera Israel termasuk seorang yang berpangkat tinggi. Di dapat bunuh tiga orang lagi pada 20 Mac 1993. Dengan semua pembunuhan itu, namanya semakin panas dan menjadi mimpi ngeri tentera Israel.

Oleh itu. pemimpin Kata'ib Al-Qassam minta beliau keluar untuk keselamatannya kerana mereka sayangkan Imad. Namun, Imad tetap dengan pendiriannya dan hendak kekal di Palestin sehingga dia mati syahid. Pada 24 November 1993, beliau syahid dibunuh tentera Israel.

Bagaimana beliau syahid? Bacalah kisahnya di bawah...

Petang itu, Imad berbuka puasa sunat di rumah rakannya, Farhat. Pada 5.15 petang, beliau terdengar bunyi deruan enjinyang kuat diluar rumah.Imad menganngarkan bahawa terdapat kenderaan dalam lingkungan 20 buah berdasarkan bunyinya yang kuat. Ketika Imad menjenguk keluar tingkap, beliau ternampak dalamlingkungan 60 buah kenderaan perang Yahudi.. Jika satu kenderaan alam 10 orang,maka terdapt 600 orang Yahudi yang mengepung rumah tersebut.Kawasan di Hayyus Syuja'ah menjadi kabut. Penduduk ketakutan dan masuk ke rumah masing-masing.

Namun, apa kata Imad "Inilah masanya untuk saya SYAHID!!!" Imad terus naik ke bumbung rumah Farhat (atapnya daripada batu dan rata) dan menunaikan dua rakaat solat sunat. Dia meminta Allah merestui segala perjuangannya ssebelum ini

Sebutir bom dicampak kearahnya sebelum Imad sempat selesaikan solatnya. Imad bangkit dan buat serangan balas. Keadaan tidak begitu jelas kelihatan kerana asap bom. Imad serang secara rambang.Tentera Israel Serang dengan bertalu-talu dan menggila. Selepas berapa lama kemudian, tiada lagi serangan dari pihak Imad. Tentera Yahudi berasa Imad telah mati namun beliau masih takut untuk mengesahkannya,kalau-kalau ia adalah salah satu helah daripada Imad. Lantas, tentera Israel yang lengkap dengan pakaian tentera dan bersenjata, mereka mendekati rumah Farhat. Mereka saling tolak-menolak sesama mereka kerana TAKUTKAN Imad.

Disebabkan itu, mereka memanggil jiran di sebelah untuk mengesahkan kematian Imad. Jiran itu keluar dan memberitahu bahawa imad telah mati namun mereka masih belum mempercayainya. Mereka menyuruh jiran itu bawa mayatnya keluar. Farhat membawa keluar mayat Imad sebelum jiran itu masuk.

Akhirnya, barulah mereka percaya. Belum cukup dengan itu, mereka mencencang mayat Imad dengan pisau. Setelah puas menembak dan mengelar mayat Imad sehingga hancur, mereka sorak gembira sambil melepaskan tembakan ke udara.

Mayat Imad diusungi oleh berpuluh ribu rakyat Palestin....

Itulah JIHAD orang di Palestin. Bagaiman 'JIHAD' sebahagian rakyat Malaysia? Ibubapa mengajar anak jual dadah, guna senjata dan sebagainya. Suami menyuruh isteri melacur diri. Hari Kekasih disambut, 'pejuang' rempit berlegar-legar di jalan raya. Tempah bilik di hotel murah, rasuah oleh pihak atasan kerajaan, maksiat berleluasa, zina, mencuri, merogol, membunuh, menculik, merompak, menyamun, buat geng gangster, budak-budak sekolah yang buat geng gangster dan tunjuk lagak kuat macam Genji,padahal Allah Maha Kuat.

Betulkah negara Malaysia aman? Betulkah negara Malaysia negara ISLAM???Fikir-fikirlah sendiri.

Wassalam.....

Comments